تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۵۴۳
۰
14 خردادماه؛ روزی که تمام ایران را غرق در عزا کرد
فاضل حیدری مدیرمسول
 
فردا چهاردهم خردادماه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. حضرت امام خمینی (ره) زمانی در نقش رهبری انقلاب اسلامی ظاهر شد که سال ها پیش از آن مراحل مختلف تهذیب نفس و جهاد اکبر و کسب فضایل معنوی و معارف حقیقی را در سطوح عالی گذرانده بود. ایشان خودسازی و جهاد درونی را مقدم بر مبارزه بیرونی می دانستند و حتی در این باره فرموده بودند که «فراگیری علوم مختلف و علم توحید نیز اگر توام با تهذیب نفس نباشد، حجابی بیش نیست و ره به حقیقت نخواهد برد.» تفكر، تحلیل و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) به جهان اسلام و ملت ایران عزت بخشید و امروز رهبر معظم انقلاب شکوهمند اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی پا جای خمینی كبیر گذاشته اند و ضمن ادامه راه ایشان هر روز بر عزت و سربلندی اسلام و نظام اسلامی و ملت ایران می افزایند؛  دشمنان نظام هم به خوبی می دانند که با حضور مقام معظم رهبری جانی فداک هر گز نمی توانند نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند.
حضرت امام خمینی (ره)، دین اسلام را آیین هدایت بشر در تمام ابعاد و ادوار زندگی فردی و اجتماعی می دانست و از آنجا که روابط اجتماعی و سیاست جزئی تفکیک ناپذیر از حیات بشری است، در عقیده امام خمینی (ره)، اسلامی که صرفاً محدود در جنبه های عبادی و اخلاقی فردی معرفی شود و مسلمانان را از دخالت در سرنوشت خویش و مسائل اجتماعی و سیاسی باز دارد، اسلامی تحریف شده آمریکایی و انگلیسی است. ایشان نهضت خویش را نیز بر مبنای اندیشه جدایی ناپذیر بودن دین از سیاست آغاز کرد و ادامه داد. از این رو، پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر تشکیل حکومت اسلامی با شیوه ای غیر از نظام های سیاسی معاصر، به احیای شعائر اجتماعی اسلام و روح سیاسی احکام اسلامی پرداخت. احیا و برگزاری مراسم نماز جمعه و مراسم نماز در اعیاد بزرگ اسلامی در سراسر کشور به عنوان آیین عبادی سیاسی و طرح مسائل و مشکلات جامعه اسلامی داخل و خارج کشور در خطبه های نماز جمعه و اعیاد مذهبی نمونه ای از آن است.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که امروز رهبر معظم انقلاب شکوهمند اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات یک الگوی کامل برای همه اقشار هستند که به‌عنوان خلف صالح حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر الگوی مدیریتی و رفتاری امام راحل در مواجهه با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان شجاعانه و پیشتاز در برپا نگاه داشتن خیمه‌ انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران و صدور آن به منطقه و جهان هستند که در چله‌ دوم انقلاب و گام دوم آن با اعتماد به توانایی‌های مردم و به‌ویژه جوانان، با تمام قوا به پیش می‌روند و درراه رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی تا ظهور حضرت امام عصر (عج) همچنان عزتمندانه این راه را خواهند پیمود و پرچم حکومت اسلامی را به دستان صاحب واقعی آن، حضرت بقیه‌الله الاعظم امام مهدی (عج) خواهند رساند ان شالله.
https://talashnewspaper.com/vdcfimdtaw6dj.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما