تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۵۳۷
۰
رژیم صهیونیستی تحت هر شرایطی مجازات خواهد شد
فاضل حیدری مدیرمسول
 
پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق این روزها به نقل‌ونبات تمامی محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان تبدیل‌شده است.  آری، همه سیاستمداران و کشورهای جهان می دانند که ایران  به رژیم ددمنش صهیونیستی ضربه سنگینی خواهد زد.  به همین دلیل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌صورت مستقیم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواست که به رژیم صهیونیستی حمله نکند. در همین راستا سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در پاسخ به درخواست بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «نه! چشم عباس آقا! اما اسرائیل قطعاً تحت هر شرایطی مجازات خواهد شد.» عباس آقایی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در پاسخ به درخواست بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از ایران در پیام فضای مجازی خود به آن اشاره کردند نماد کسانی است که از پس کاری بر نمی آیند و تلاشی هم برای آن نمی کنند و فقط از دیگران می خواهند که قدمی بردارند.
آمریکای ظالم باید قبل از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق کاری می کرد که این اتفاق رخ ندهد؛  نه اینکه از ما بخواهد از حق مسلم خود بگذریم و برای پاسخ گویی به دشمن نفهم ضربه نزنیم. این عباس آقا باید بداند که طوفان الاقصی همچنان ادامه دارد و شکست صهیونیست‌ها قابل جبران نیست. این عباس آقا باید بداند که با وجود جنایات رژیم صهیونیستی، مقاومت ادامه دارد و در حال گسترش است. این عباس آقا باید بداند که تجاوز به کنسولگری ایران اسلامی در سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند و پاسخ قطعی و پشیمان‌کننده و تنبیه‌کننده‌ای خواهیم داد.
ما اگر پاسخ رژیم صهیونیستی را ندهیم عملاً توان بازدارندگی خود را زیر سؤال برده‌ایم. حتماً عباس آقا یعنی همان جو بایدن می داند که به‌حکم عقل و تجربه تاریخی اگر جمهوری اسلامی بخواهد از استقلال، عزت و امنیت ملی خود دفاع کند باید قدرتمند باشد و سطح قدرت دفاعی-نظامی خود را به سطح بازدارندگی برساند. قدرت بازدارندگی، آن قدرتی است که عامل تهدید را از عملیاتی کردن تهدیدش به دلیل پاسخ قاطع و کوبنده بازمی‌دارد. سیاست دفاعی جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی و اندیشه‌های دفاعی حضرت امام و رهبری، ‌مبتنی بر فقه دفاعی شیعه، دارای خصوصیات و عناصری است که می‌توان آن را معقول و واقع‌گرایانه دانست و بازدارندگی قابل‌اعتمادی را رقم خواهد زد.  حضرت امام خمینی (ره) بر اساس همین دیدگاه در سال 1358 در برابر تهدیدات نظامی ایالات‌متحده،‌ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش 20 میلیونی را صادر کردند. جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، درزمانی مطرح شد که آمریکایی‌ها ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کردند. بر اساس همین دیدگاه حضرت امام (ره)، طی 30 سال گذشته، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات با تقویت روزافزون قدرت دفاعی نظامی کشور در کنار عناصر معنوی و تمدن ساز و نیز تأکید وافر بر اقتصاد مقاومتی، جمهوری اسلامی را به سطح برخورداری از قدرت بازدارندگی رسانده‌اند. بازدارندگی همه‌جانبه، متعارف و تلفیقی دفاع محور با تمرکز بر بسیج مردمی، خودکفایی، توسعه توان موشکی و دفاع دریایی و دفاع سایبری اصول کلی سیاست دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران است با رویکرد هوشمندی و انطباق بر مبنای مکان ظهور و نوع تهدیدات بازتعریف و روزآمد شده است و امروز ما حتماً باید قدرت بازدارندگی خود را به رخ جهانیان بکشیم تا دیگر رژیم پوشالی صهیونیستی و یا هر کشور دیگری به خود جسارت حمله به مراکز دفاعی و نظامی و کنسولی ما را در خاک کشورهای دیگر ندهد.
https://talashnewspaper.com/vdcicyaw2t1ap.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما